Mesterséges intelligencia – féljünk tőle vagy szeressük?

Az AI hogyan fogja befolyásolni a coaching jövőjét?

Míg néhány évvel ezelőtt elképzelhetetlennek tűnt, hogy a coachingot ne ember csinálja, ma már okos algoritmusok simán levezetnek egy alap, GROW modell szintű coaching ülést. Így a mesterséges intelligencia kapcsán szinte mindenkiben felvetődik a kérdés, hogy hol a határ, meddig lehet ezen a területen elmenni, van-e reális veszély a munkánkra nézve. Beszélgetőtársaimmal Kurucz Balázs coach kollégámmal és két szakemberrel Boros Péterrel és Járomi Csabával a mesterséges intelligencia és a coaching lehetséges kapcsolatát, jövőjét járjuk körbe. Szakembereink segítségével lehetőségünk lesz arra, hogy megértsük, hogy mi is az AI valójában, és betekintést kapjunk a jelenlegi alkalmazási megközelítésekbe.
Arra invitállak, hogy vegyél részt a beszélgetésben, tedd fel te is a kérdéseidet, hogy utána eldönthesd, mi a hozzáállásod a mesterséges intelligenciához. Bízom benne, hogy a találkozó végére a lehetőséget látod majd, hogy hogyan áll a technológia a coaching szolgálatába az ügyfél támogatása érdekében.

Az est háziasszonya: Kákonyi Anett PCC

Az ICF Magyar Tagozata Elnöke

16 évet dolgoztam nagyvállalati környezetben, ebből közel 10 évig csapatokat vezettem. 2014 óta vagyok szabadúszó coach, tréner. Coachként elsősorban középvezetőket támogatok. Kiemelten szeretek kezdő vezetőkkel dolgozni akár trénerként, akár coachként és hatásos segítséget nyújtani nekik a vezetői karrierjük elindításához. Team coach képzettségemet 2 évvel ezelőtt szereztem és 2020 óta Gestalt terapeuta vagyok. Több mint 2500 coaching óra van mögöttem.

Coach munkám egyik speciális területe a gyerekek coachingja. A legfiatalabb ügyfeleim 6 évesek és irigylése méltó nyitottsággal, tudatossággal és szorgalommal dolgoznak.

Egész életemben jellemző volt rám a kíváncsiság az új dolgok, és a jövő iránt. Érdekel minden, ami újdonság, ami hatással lehet ránk. Emiatt egyre izgalmasabbá vált számomra a Mesterséges Intelligencia terjedése és annak hatása a coaching szakmára. Így született meg bennem a gondolat, hogy beszélgethetnék erről néhány szakemberrel. És ha már beszélgetek miért ne tennénk ezt nyilvánosan, hátha mást is lázba hoz a téma, hogy hogyan kezeljük és tegyünk barátunkká az AI-t.

Meghívott vendégek:

Kurucz Balázs PCC

Kurucz Balázs, ICF PCC (Professional Certified Coach) minősített coach vagyok, több, mint 20 éves tréner-tanácsadói tapasztalattal. Karrierem kezdetén 4 éven át az Accenture tanácsadójaként támogattam ügyfeleimet az eredményesség növelésében. Később Dale Carnegie trénerként szakterületem a prezentációs készségek fejlesztése, vezetői készségek fejlesztése és értékesítés támogatás volt. Jelenleg a Coach Akadémia oktatója és egyik alapító tulajdonosa vagyok. Coachként az elmúlt 15 évben számos nagyvállalat közép- és felsővezetőjét támogattam munkájuk hatékonyabb végzésében. Közel 9500 óra tréning és több, mint 1600 óra személyes coaching tapasztalattal rendelkezem.

Az elmúlt 8 évben Európa szerte dolgozom fiatalokkal klímainnováció témában ahol a klímaváltozásra keresünk akár üzletileg is fenntartható megoldásokat. Idén a körforgásos gazdaság kapcsán képződtem, a következő 20 évemben ezzel kapcsolatosan rengeteg tennivalót látok. A három gyerkőcömnek is tartozom ezzel.

Még a járvány előtt szerződtem néhány olyan nemzetközi céggel, akik online platformot építenek a coachinghoz. Ők adják a technikát és hozzák az ügyfeleket, én coacholok. A coaching digitalizációja szélsebesen folyik. Szeretem online is csinálni, nagyon profi némelyik rendszer. Persze foglalkoztat, hogy milyen megoldások futnak a háttérben, milyen szerepe lehet a mesterséges intelligenciának, kicserélhetőek vagyunk-e mi, humán coachok. Erről szól ez az ICF Podcast (https://www.icf-events.org/podcast/coaching-and-the-role-of-technology-in-coaching/) és erről beszélgetünk a kerekasztalon is.

Boros Péter – it4all Hungary Kft. – Ügyvezető igazgató, vezető szoftver mérnök

Péter informatikus mérnökként dolgozik több mint 25 éve. Olyan szoftver projekteket vitt sikerre vezető architektként és projekt vezetőként, amilyen a Magyar Schengeni Vízumrendszer vagy a Magyar Rendőrség Tevékenység Irányítási Rendszere. Nagyvállalatok digitalizációját segítette, komplex integrációs és front-end rendszereket szállított le csapatával (pl. E.ON, Allianz Biztosító, Raiffeisen Bank, stb.). Legutóbbi projektjeik a K&H Bank ügyféllé válást segítő mobil alkalmazásának teljes integrációja illetve az Entry Exit System – NOVA.BORDER moduljainak fejlesztése volt. A szakmai feladatokon túl az üzlet és az informatika nyelvét egyaránt beszélve mindig egyfajta kommunikációs hidat képzett az érintettek között. Célja a tudás megosztása, hogy az informatika adta lehetőségek minél szélesebb körben ismertté váljanak. Ennek érdekében egyetemi előadásokat tart, konferenciákon ad elő. Az utóbbi egy évben komoly energiákat mozgósított, hogy a mesterséges intelligencia gyakorlati alkalmazását elősegítse. A Mesterséges Intelligencia Koalíció szakmai napján szintén tartottak előadást a témában.

A következő előadással jelenünk meg:

A mesterséges intelligencia kapcsán felvetődik a kérdés, hogy veszélyezteti-e a munkahelyeket. Hol és hogyan kezdjünk neki az aktuális helyzetünk felméréséhez és ebben az MI pozíciójának kijelöléséhez? Ha ezt a kérdést megoldjuk és a szervezeten belüli kommunikációban egyértelművé tesszük az MI valódi szerepét, akkor a munkatársak és az egész közösség egy jó teherbírású, kissé lakonikus, de megbízható partnert és eszközt lát benne. Ennek kritikus szerepe van, hiszen az emberek támogatása nélkül minden új technológia bevezetése nehézkes. A cél, hogy az emberi közösség minden tagja, kollégák és vezetők egyaránt helyesen álljanak a kérdéshez, a jövő zálogát, ne pedig veszélyt lássanak benne. Ehhez gondoskodni kell arról, hogy ne csússzon ki az irányítás és az ellenőrzés a kezünkből. Milyen tudás és milyen eszközök segíthetnek ebben bennünket?

Járomi Csaba – LogMeIn Hungary Kft.  – Kereskedelmi Mérnök, részlegigazgató

Csaba a Corvinus egyetemen végzett, információrendszerek és elektronikus kereskedelem szakirányon, közgazdászként. Több, mint 16 éve a szoftver-mint-szolgáltatás, ’SaaS’ piacon dolgozik, a LogMeIn színeiben.
Az évek során a kereskedelmi mérnöki szakma minél magasabb szintű elsajátítását, a LogMeIn ügyfél bázisának hatékony gyarapítását, és tapasztalatai továbbadását tűzte ki célul.
Több, mint másfél évtizedes karrierje alatt dolgozott Hollandiában, Angliában és Magyarországon is, eleinte a szoftver értékesítési folyamat technikai tanácsadójaként, majd később menedzser- és részlegvezetői, igazgatói szinten.
Közvetlen szakértőként többek között olyan ügyfelekkel ért el sikereket, mint a Vodafone (több országban), UPC, Telefonica, Microsoft, IBM és a Symantec.
Menedzserként 2-3 évente eredményesen fejlesztette, és bővítette a LogMeIn európai és ausztrál kereskedelmi mérnök csoportjait: multikulturális, földrajzilag szétosztott, távolról is hatékonyan vezethető, irányítható csapatokat.

Szakterülete az online kommunikációs szoftverek, videokonferencia megoldások, felhő-alapú telefonrendszerek, a távoli munkavégzést és technikai támogatást lehetővé tevő alkalmazások.
A coaching világába a LogMeIn vezetői coaching program részeként 1,5 éve kapcsolódott be, Kurucz Balázzsal együttműködve, egy teljes egészében online, videokonferencián keresztül kivitelezett coaching folyamatban.

Kérjük, feltétlenül regisztálj az esemény előtt legalább 48 órával, mert azután sajnos nem tudunk elfogadni több jelentkezést! A Zoom meetingre a linket a regisztrálók az eseményt megelőző 48 órában kapják meg.

Az ICF Coachklubon való részvételért 2 CCE (Continuing Coaching Education) pont jár.

Zárt rendezvény, a részvétel ingyenes és kizárólag az ICF Magyar Tagozata egyesület tagjainak lehetséges.

Időpont: 2021. szeptember 9. (csütörtök), 17.00 – 19.00
Helyszín: Zoom meeting

Belépés

Elfelejtettem a jelszavam